LinkedIn som strategi?

Jag har hjälpt massor av bolag med strategier kring Linkedin när vi har identifierat det som en viktig byggsten. Ofta handlar det om att skapa rätt innehåll och att engagera de anställda.

LinkedIn-strategi

Här handlar det ofta om att titta på vilken typ av innehåll som skulle vara relevant och vad det huvudsakliga syftet med LinkedIn är för bolaget.

Det kan rör sig om att generera besök till hemsidan, se till att säljarna får kontakt med potentiella kunder, employer branding eller att etablerar företaget som en viss typ av expert.  Det kan också handla om att eventuellt sponsra innehåll på LinkedIn och vilket innehåll som skulle vara relevant och vilket format. Syftet kan också handla om att förbättre SEOn för hemsidan genom inlänkningar 

Hur strategin ser ut beror helt på syftet! 

LinkedIn-utbildning

Utan de anställdas engagemeng faller ofta företagets poster platt (om du inte sponsrar såklart). Genom att anställda gillar, delar och taggar så ska du se att posterna får lite fart. I de bolag där jag rekommenderar LinkedIn som en strategisk byggsten i marknadskommunikationen så har första steget alltid varit att köra en LinkedInutbildning.

Vem behöver utbildning?
Det kan röra sig om alla anställda eller bara säljarna för att ge dem en boost arbetet med LinkedIn

Varför?
Alla kan inte plattformen. Alla vill inte erkänna att de inte kan. Det finns ofta en ”jag-sysslar-inte-med-LinkedIn”-typ. Det är sällan möjligt att få alla engagerade sig men med utbildning ökar definitivt engagemanget överlag

Hjälp med LinkedIn-profiler

Ofta har jag även hjälp anställda att sminka upp sina LinkedInprofiler. ​​​​​​En schysst profilsida ökar också sannolikheten för att man vill interagera med företaget på LinkedIn.

Den personliga rösten
Antällda får alltid skriva själv - den personliga rösten får inte gå förlorad - men jag hjälper till att hitta och lyfta fina egenskaper eller styrkor.

Mota jante
Många brottas också med jante – rädslan att lyfta sina egna styrkor.

Content på LinkedIn

I många fall har jag också gått in och stöttat i produktionen av content!

Text & Artiklar

Jag har flera kunder som får hjälp med produktionen av artiklar, blogginlägg och andra slagt texter för att fylla flödet på LinkedIn och skapa engagemang. 

Rörlig bild
Jag jobbar med externa producenter av film men stöttar ofta med manus och strategi.

Kontakta mig!

Kontakt!
Linda Rosdahl
+46 (0)760399540

Linda@CuriousCone.com 
Kontakt på LinkedIn

Eller fyll i formuläret.